Jordglob!

När jag fyllde år förra året (alltså snart ett år sen) önskade jag mig en jordglob som vad svart och vit. Jag fick en jordglob som var svart och vit men hade en sådan beslutsångest över var jag skulle sätta den, Jag hade först bestämt att jag ville ha den i vardagsrummet uppe på vår bokhylla för att fylla ut utrymmet till taket lite, att använda platsen på ett bra sätt. Men sen insåg jag att den passade mycket bättre i vårt sovrum då den var svart och vitt och allt vi redan hade i vardagsrummet var svart så ”syntes” den inte så bra som jag ville där inne medan den i sovrummet blev synlig och bra. Men jag ville fortfarande ha något i vardagsrummet på bokhyllan,.. Tur man har en farmor som hade en gammal jordglob där hemma som hon inte ville ha länge, som jag gärna fick ta med hem, och den passar riktigt bra där uppe på bokhyllan och så kan den tändas så på vintern lyser den så fint :D.

Den jag fick av farmor är den lägst ner och där står fortfarande sovjetunionen 😉

Kommentera

