Regn!

Jag som skrev ett långt inlägg och nu är det borta buhuu. Ajja 🙂

Det regnar ute och det är väldigt mysigt om man sitter inne och hör hur det smattrar, men att veta att ens sambo är ute och cyklar i detta vädret, så vill jag bara att det ska sluta iaf fram tills han har kommit hem.

Jag var ute hos kommunen innan för att jag har blivit arbetslös, och det svenska system är inte det samma som det Danska systemet, det visste jag, jag visste även att man ska finnas till rådighet varje vardag för dem för att jag ska kunna få motta dem pengar jag kommer till att få, men det jag inte visste var att jag skulle ut och plocka skräp varje dag i tre veckor nu i början 😦 när ska jag nu ha tid till att söka jobb:( jag känner mig så förnedrad, visst jag vet om att jag ska finnas för dem, men det känns lite som att trampa på dem som redan ligger… Jag är alltså utbildad grafisk designer, och bara för att det är riktigt tufft just nu att få jobb inom det så ska jag plocka skräp? 😦 min mamma sa att man alltid ska se på det positiva och nu gör jag det… Jag har något att göra varje dag…

One thought on “Regn!

Kommentera

